sobota, 11 lutego 2017

Weganski szybki chleb orkiszowo - gryczany z czarnuszka, goji i orzechami nerkowca

Dzisiaj propozycja na szybki chleb. Wszystkie moje chleby sa szybkie :) Nie mam czasu na czekanie kiedy bedzie wyrastal. Czesto zaczynam piec o godzinie osmej wieczorem aby miec co zjesc na sniadanie ;) wiec po calym dniu pracy nie mam sily ani ochoty "bawic" sie w kuchni. 



Weganski szybki chleb orkiszowo - gryczany z czarnuszka, goji i orzechami nerkowca

* 400g maki orkiszowej
* 100g maki gryczanej
* 40g slonecznika
* 40g sezamu
* 40g nasion czarnuszki

* 40g owocow goji
* ok 10 orzechow nerkowca
* 2 lyzki octu owocowego lub winnego
* 2 lyzeczki soli morskiej, himalajskiej
* 500 ml cieplej wody
* 40 g drozdzy
* Olej kokosowy ( moze byc inny)do posmarowania formy.


Drozdze rozpuscic w cieplej wodzie. Dodac pozostale skladniki i wymieszac dobrze mikserem. Ciasto przelozyc do formy (moja ma ok 33cm) nasmarowanej olejem kokosowym i wysypanej platkami owsianymi, wstawic do piekarnika i piec ok 1 godziny w 200 stopniach(termoobieg - 180 st). Na srodku piekarnika pod forma postawic maly pojemnik z woda (ja stawiam szklanke 250ml). Po upieczeniu odrazu "wyrzucic" na kratke ( moze byc ta z piekarnika) i zostawic do wystygniecia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz