poniedziałek, 16 stycznia 2017

Ciecierzyca w sosie pomidorowo-kokosowym z warzywami

"Ciecierzyca, cieciorka...smieszna nazwa!" - mysle. No ale ok, podobno zdrowa, wszyscy chwala jaka ona to dobra jest, to i ja musze sprobowac. Kupilam....i tak sobie przelezala jakies dwa miesiace paczuszka z dzwieczna (choc rownie smieszna) nazwa "Kichererbsen" w mojej vege szafeczce w kuchni. Tak, tak, mam weganska szafeczke :D ale o tym moze kiedys...
Az w koncu nadszedl ten dzien i tajemnicze kuleczki ujrzaly swiatlo dzienne...
 i powstala z nich nieziemsko pyszna potrawa - przynajmniej wedlug mnie ;)  


 Ciecierzyca w sosie pomidorowo-kokosowym z warzywami

* 300 g ciecierzycy suchej, zalewamy woda i moczymy przynajmniej 8 godzin. Nastepnie wode odlewamy, zalewamy swierza i gotujemy. Ja gotowalam pod pokrywa szybkowarowa w programie "turbo" 20 min. Nastepnie cedzimy i odstawiamy na bok.

* 1 srednia cebule, 1 lodyge selera naciowego 1 duza czerwona papryke, 1 mala marchew, 1 szkl zielonego mrozonego groszku, podsmazamy na 3 lyzkach oliwy z olivek.

* Nastepnie dodajemy 1/2 puszki czesci stalej mleka kokosowego i cala plynna czesc (u mnie bylo to ok. 1/2 szkl). Wszystko mieszamy i gotujemy pod przykryciem az warzywa beda miekkie.

* przyprawiamy: suszona badz swieza bazylia i pietruszka, 1/2 lyzeczki galki muszkatolowej, 2 lyzkami mielonej slodkiej papryki, sola himalajska i odrobina pieprzu cayenne.

* Dodajemy ciecierzyce, dolewamy 500 g przecieru pomidorowego (ten z Lidla jest bardzo smaczny).Mieszamy i gotujemy jeszcze kilka minut. 



Poniewaz ja nie solilam suchej cieciorki kiedy ja gotowalam, wiec wstrzymylam sie przed podaniem gotowego dania ok. 1 godz. W tym czasie wszystko sie dobrze "przegryzlo".

                                     Smacznego!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz