środa, 4 stycznia 2017

Emmerbrot

Do tego chleba chetnie powracam, chociaz zawiera gluten za ktorym nieprzepadam...Bardzo ladnie wyrasta.


400g maki Emmer (Pszenica plaskurka) pelnoziarnistej

100g maki gryczanej


40g slonecznika


80g pestek dyni


40g zlotego lnu


2 lyzki octu owocowego lub winnego


2 lyzeczki soli morskiej, himalajskiej


500 ml cieplej wody


1 kostka drozdzy ( moje maja 42g ) ale mozna mniej troszke.
Olej kokosowy ( moze byc inny)do posmarowania formy.
Drozdze rozpuscic w cieplej wodzie. Dodac pozostale skladniki i wymieszac dobrze ( ja mieszam poprostu mikserem). Ciasto przelozyc do formy (moja ma ok 33cm) nasmarowanej olejem kokosowym i wysypanej slonecznikiem, wstawic do piekarnika i piec ok 1 godziny w 200 stopniach(termoobieg - 180 st). Na srodku piekarnika pod forma postawic maly pojemnik z woda (ja stawiam szklanke 250ml). Po upieczeniu odrazu "wyrzucic" na kratke ( moze byc ta z piekarnika) i zostawic do wystygniecia. Ja zawsze dziele na 3 czesci i zamrazam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz